25. september 2012

Se, min kjole..

I dag er jeg 37 uker, dere!
Har vært på kontroll i dag, og jordmor mente at alt så bra ut. Hodet har festet seg også, så nå håper vi på baby i den nærmeste tiden. 
Uansett har vi ham her innen 5 uker, og det er helt fantastisk å tenke på!


Som sagt, så giftet broren min seg på lørdag. Og det som er med å være 37 uker gravid, er at absolutt ingenting passer lenger. Så da må man være kreativ!
Jeg fant en kjole jeg har brukt mange ganger før, men som jeg plutselig følte meg litt rar og naken i nå.
Men den har et sånt snitt at man kan ha mage i den, så da tenkte jeg at jeg jo kunne ordne litt på den!


Sånn så den altså ut før. En helt vanlig kjole, jeg tror faktisk den er fra Gina Tricot.
Jeg ville sy stropper på den og slenge på et belte.
Jeg har aldri sydd stropper før, så det skulle bli spennende ☺
(Kjekk mann i bakgrunnen der, forresten)


Utrolig vanskelig å finne noe som matchet i fargen. Jeg orkesr jo ikke akkurat å løpe butikkene rundt heller.
Så jeg fant noe i en brun nyanse på en scrapbooking-butikk i nærheten, og hadde nesten gitt opp da jeg kikket forbi den lokale Husqvarna. 
Og der fant jeg noe i akkurat samme farge! Det var et skråbånd desverre, men det kunne da jobbes med!


Så utrolig koselig med en skikkelig sydag! En kopp kaffe og en god pute i ryggen, så har du alt du trenger!


Jeg sydde sammen skråbåndet dobbelt først, med 'sikksakk'-søm. Det så greit ut, også var jeg litt sikrere på at det ville holde.


Det tok litt tid, og jeg gjorde litt feil (veldig vanskelig når kjolen har flere lag, og man ikke vil at sømmen skal synes utenpå kjolen) men jeg fikk det til til slutt.
Men det ble greit?


Jeg fikk stroppene på, og kjolen ble brukt, den ☺






1 kommentar:

  1. Hei du!
    Så flink du er! Lenge siden jeg har sydd noe mer avansert enn putetrekk nå;)
    Takk for koselige ord hos meg:!
    Og GRATULERER så mye med baby i magen!:D
    Mye har skjedd siden sist;)
    Håper du har det fint!!
    klem

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar ♥