12. januar 2012

'Ny' spisestue

Jeg tenkte jeg skulle legge inn noen bilder av den 'nye' spisestua vår etter at jeg fikk raid her tidligere på uken! Jeg hadde vært hjemme med influensa lenge og hadde akkurat begynt å våkne opp litt.
Endte blant annet opp med å bake både rundstykker og brød på samme kveld, og jeg baker ikke veldig ofte, for å si det sånn.

Så denne dagen fant jeg plutselig på at jeg ville ha litt forandring inne hos oss, og uten de helt store midlene til å gjøre det, tenkte jeg at
Jeg tar utemøblene inn!

Vi har et 'gammelt' utesett fra da jeg var liten, i tykt massivt tre, som jeg da har hvitmalt etter at jeg fikk de av pappa når han flyttet ut av huset. Jeg simpelthen elsker det og bruker det så ofte jeg kan. Så jeg kommer garantert til å savne det utenfor, men nå kan jeg jo nyte det enda mer!

Så dette er hvordan spisestua så ut før:


Vi hadde et temmelig lite bord i furu som jeg har funnet på Finn. Tenkte på å hvitmale det en gang, men det hadde sin naturlige sjarm også.  Også passet det så godt i den forrige leiligheten vi hadde, som var litt mindre.
Men nå ønsket jeg meg nytt spisebord,et sånn flott og dyrt et, men visste jo at det ikke ble noe av foreløpig.
Men nå ønsker jeg meg ikke det lenger, for jeg synes dette ble så bra!
Så nå ser det sånn ut:


Volià! Nytt spisebord. Jeg skrubbet og gnikket i flere timer, føltes det som, men så ble det bra (og hvitt) til slutt da. I tillegg kjøpte jeg ny duk. (På halv pris)
Jeg tror jeg skal male stolene lysegrå, tror dere det blir bra?




Etter at jeg malte det, har det jo faktisk fått stå ute hele vinteren (!) og det har blitt en herlig patina på det. ♥


Ååååå, jeg er så fornøyd!! Hva synes dere?? I neste innlegg skal jeg vise hva jeg gjorde i lillestuen!





2 kommentarer:

  1. Åå, så herlig bord! Det ble jo kjempefint! Og grå stoler blir nok lekkert!
    Ha en fin kveld
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  2. SÅÅÅÅ FIN BLOGG du har laga deg, Miriam!
    Kjempefint med "nytt" bord! Jeg tror også det blir knall med grå stoler. (( For all del ikke hør på maler'ns råd om å bruke vannbasert maling på møbler... Jeg har prøvd... :S Men du er sikkert smartere enn som så, hehe! ))

    INNLEGGET OM DRØMMEBRYLLUPET var bare helt nydelig!!

    KLEMMMM fra Tante

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar ♥