20. september 2012

Den 'nye' stua vår

Jeg vet jeg har snakket om det en stund nå, men endelig har jeg fått ordnet så smått i stua vår.
Den har stått litt sånn på halv 12 den siste tiden, men nå begynner den å komme litt mer i orden!
Jeg har bestemt meg for å dra inn litt lilla i tillegg til det hvite og grå (og brune, som jeg egentlig vil ha vekk)

Det varmer litt ekstra med litt farge sånn når høsten nærmer seg, synes jeg. Også synes jeg pasteller (som jeg vanligvis heller vil bruke) sier litt mer 'sommer'. Så da ble det lilla, og gjerne mørke nyanser.
Jeg er langt ifra ferdig, og ønsker meg blant annet nye gardiner i mørkegrått i stedet for de hvite som vi har nå.
Blir spennende å se hvordan det utvikler seg!


Det er noen små detaljer dere ikke skal legge merke til (smiler) Blant annet har jeg store problemer med å få  det nyvaskede trekket på 3-seteren. Og stakkars Jacob jobber og jobber, så da må jeg vente til helga med å få det gjort. (Men jeg måtte jo ta noen bilder!) Dere får bare overse det ☺
Sofaene er to- og treseter fra Ikea (Ektorp, selvfølgelig). Toseteren er faktisk en sovesofa - veldig praktisk når leiligheten ikke er så stor og man skal ha gjester. 


Stuebordet har jeg arvet av mine foreldre, og dette har faktisk stått i mitt barndomshjem så lenge jeg kan huske. Da pappa flyttet nordover for et par år siden, fikk jeg overta det, og for et par uker siden fikk vi endelig malt det! [link til innlegg] 
Det ble fint, ikke sant?


Flinke mannen min ♥
Duken er fra Kid Interiør.


Begonian har fått ny lilla potte fra Plantasjen.
Den hvite lysholderen fikk vi i gave til bryllupsdagen av gode venner, mens de to små er fra Rosendahl.


Ny lilla pute fra Princess. Den grå er fra Kremmerhuset.


Puter fra Kremmerhuset.


Flere lilla detaljer. Skiltet har vi hatt en stund og ble kjøpt på en interiørbutikk i Lofoten. Lysholder er fra Georg Jensen - kubbelys fra Plantasjen. Lysglasset er hjemmelaget og rammen er fra Perfect Home.


Tv-bordet er fra Ikea.


Det var litt fra stua vår. Morro at den begynner å bli så fin at man vil vise den fram ☺
(Også er det koselig at det ser grei ut når man faktisk bruker den en del)





1 kommentar:

  1. Åh, så nydelig jenta mi :) Så flink du er! Ja det visste jeg jo fra før da ;)
    Er jo også veldig glad i de kombinasjonene av farger ;)
    Kos deg videre. Sees om et par dager <3

    Suss og klem fra mamman

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar ♥