8. januar 2012

Varm jakke (litt DIY)

Enda, en DIY i farta - i hvert fall noe jeg har gjort myself.
Denne lagde jeg rett før vi dro til Danmark i jula, men har ikke fått tatt bilder av den før nå.
Den er laget med dette mønsteret fra Stoff og Stil (et mønster som forøvrig kan brukes til utrolig mye forskjellig, jeg har også sydd en VARM ytterjakke i ullfilt av den)

Jeg har sydd trykknapper i den, men jeg stresset visst litt, så en av dem har falt av. Må nok ta meg litt bedre tid neste gang!
Er ikke helt sikker på hva slags stoff det er, men det er noe fleece-aktig. Det er opprinnelig et pledd jeg har kjøpt for å sy noe av.



På hjertene og fôret i hetta har jeg brukt Tilda-stoffet jeg nevnte i forrige innlegg.



På brystet har den fått en slags blondesøm, kjøpt på en lokal sybutikk.

Den er veldig god og varm, og bortsett fra at foret 'loet' veldig var den veldig god å ha i et kaldt desember-Danmark.
Nå har jeg fått vasket den litt, så den 'loer' ikke mer!

Hvis du skal bruke dette mønsteret, må du huske at det opprinnelig er en ytterjakke, så hvis du skal sy innejakke, slik som meg, kan armene godt bli litt 'posete'.
Mine ble litt store, men det går egentlig greit, for da kan jeg ha litt under




2 kommentarer:

  1. Tusen takk for at du vil være med på give away inne hos meg, lykke til!! :)

    Så flink du er til å sy!

    SvarSlett
  2. Du er så flink miriam:) veldig fin blogg, ser ut som du har det veldig koselig hjemme hos deg nå! <3 klem fra meg

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar ♥